

Pipistrel, kargo drone’u Nuuva V300 ile ilk kalkış testini başarıyla tamamladı
DÖNER KANATLI SİSTEMLERDroneDÜNYADA İHAGenelihaSON DAKİKA 10 Şubat 2025 Gürkan Bal 0

Pipistrel tarafından geliştirilen büyük boyutlu kargo drone’u Nuuva V300 ile ilk kalkış testinin başarıyla tamamlandığı duyuruldu.
Dikey olarak iniş ve kalkış yapabilen Pipistrel Nuuva V300, ilk kez havalandı ve uzun süreli uçuş yapılmamış olsa da ilk testleri sorunsuz olarak geçmeyi başardı. Hibrit motor altyapısı üzerine kurulan ve çok sayıda pervane ile donatılan kargo drone’u, 272 kg taşıma kapasitesine ve 555 km menzile sahip. Önden yükleme yapılabilen hava aracı, otonom olarak uçabiliyor ancak istenildiğinde uzaktan kontrol edilebiliyor. Testlerine aktif olarak devam edileceği aktarılan hava aracı, gelecekte birçok şirket tarafından kullanılabilir.
Bunda önce bir Amazon gelişmesi dikkat çekmişti. Araçlar yanında uçaklar aracılığıyla da taşımacılık yapan firma, uzun yıllardır taşıma sürecinde drone’ları da kullanmak istiyor ve bu konuda testler yapıyor. Bunun için “Amazon Prime Air” isimli bir hizmet başlatan ve bu hizmeti ABD’de kullanmaya başlayan alışveriş devi, geçtiğimiz aylarda İtalya’daki ilk drone teslimatını sorunsuz olarak tamamladı. Prime Air kapsamında maksimum taşıma kapasitesi 2,2 kg seviyesinde yer alıyor. Şirket gönderilerinin yüzde 85’inin bu ağırlığın altında olduğunu söylüyor ve bu yüzden daha büyük paketlere odaklanmıyor. Kişilerin paketlerini arka bahçelerine bırakan ve bunu ileride birçok şehirde standart hale getirmek adına ciddi çalışmalar yapan şirket, süreci İtalya yanında İngiltere’de de devreye almak istiyor. İngiltere ve İtalya’da MK30 isimli yeni drone modelini kullanacak alışveriş devi, bu drone’un hava koşullarından daha az etkilendiğini ve çok daha sessiz olduğunu belirtiyor.
kaynak: log.com.tr
Pipistrel’s cargo drone completes hover flight test
Pipistrel has completed a first hover flight of its hybrid-electric VTOL unmanned aircraft Nuuva V300.
Completed at Textron subsidiary Pipistrel’s facility in Ajdovščina, Slovenia, the hover flight is the first in a number of airborne test milestones.
“Today’s milestone is a testament to the hard work and innovative spirit of our team at Pipistrel,” said Gabriel Massey, president and MD of Pipistrel. “The Nuuva’s first flight demonstrates Pipistrel’s strength in electric propulsion and dedication to advancing the aviation industry through our active involvement in research programs and our successful collaboration with regulatory agencies, including our recent operational authorisation from the Italian Civil Air Authority (ENAC).”
The Nuuva V300 is designed to carry a 600-pound payload over a range of up to 300nm and can operate from paved or unimproved surfaces. The aircraft is also engineered to load cargo through the nose of the fuselage.
Payload wise Nuuva can hold up to three cargo pallets or be loaded with up to 100 cubic feet of loose cargo.
Kriya Shortt, president and CEO of Textron eAviation said: “We are thrilled to witness the Nuuva V300’s first flight, a demonstration of our leadership in emerging technology and advanced air mobility, as well as our commitment to multi-purpose aviation solutions. The Nuuva V300’s unique capabilities and robust design will not only transform logistics but also play a crucial role in commercial and defence missions such as search and rescue, humanitarian aid, disaster relief and ship-to-shore deliveries.”
The Nuuva V300 is remotely monitored by an operator from a ground control station it has developed in cooperation with Textron Systems. This enables fully automatic point-and-click operations.
The aircraft, which is equipped with automatic beyond visual line of sight (BVLOS) flight capabilities, will transition from vertical to forward flight on its wings and follow the most recent flight plan until landing. The first will be piloted via a fly-by-wire, triple-redundant flight control system supplied by Honeywell.
To support the continued expansion of the aircraft’s flight envelope, Pipistrel said a second Nuuva V300 will also join the flight programme in 2025.
kaynak: revolution.aero
Henüz yorum yazılmamış.
İlk yorum yazan siz olun.